fredag, juli 21, 2006

Kattbekymmer


David Bowie: Rebel Rebel

Har lagt märke till att Picasso verkar hemskt lat och apatisk. Han blir inte ens intresserad av något som prasslar under mattan - det har han aldrig tidigare kunnat motstå.
Jag tror det beror på att Tyrazoldosen han får är för stor. Jag undarde lite hur det kom sig att veterinären förordnade 5 mg två gånger om dagen, vilket lät väldigt mycket. Vad jag har läst så har många katter fått högst 5 mg per dag. Så idag ringde jag honom och frågade om jag kan sänka dosen. Eftersom det är frågan om en liten katt, så gick han med på att dra ner till hälften. Så nu ska vi hoppas att katten blir lite piggare. Nästa gång lär jag väl ta honom till blodprovstagning - men det vill jag undvika så länge jag kan. Han blev så stressad av sista turen...

Usch vad hemskt det är att oroa sig för saker - och mamma är ju inte så frisk heller. Men jag håller humöret uppe och målar inte fan på väggen innan de slutliga resultaten har kommit. Think positive!

Inga kommentarer: