söndag, augusti 27, 2006

Det fungerar ju

Janis Joplin: Mercedes Benz

Ok, nu när jag bytte template till bloggen, så fungerar allt som smort - skanderna syns som de ska. Tycker det är lätt att använda Blogger Beta - ursimpelt att göra listor mm.

Gillar också möjligheten att enkelt kunna ändra på bakgrunds- och textfärger. Till en början valde jag rosa som jag hade redan tidigare. Rosa är ju egentligen inte min favoritfärg alls, för "flickaktig" brukar jag säga (som själv går mest i svart). Men av någon anledning blev det nu så. Tillsvidare.

Hmmm, nu skulle man ju kunna ta en forskarsynvinkel till saken och fundera på huruvida jag med mitt färgval strävar efter att poängtera mitt kön, det faktum att jag är kvinna, på denna virtuella arena där kroppen inte är närvarande på samma sätt som i det verkliga livet. (Hjälp, jag är arbetsskadad!). Kanske det ligger nåt i det...

Inga kommentarer: