tisdag, september 19, 2006

Habegär

Jag erkänner - jag är en elektroniknymfoman. Mp3-spelare, mobiler, digitalkameror... tycker de är fascinerande och skulle gärna vilja ha det allra senaste. Fast den karga verkligheten ser ju till att det begränsar sig just till att VILJA ha, eftersom jag saknar medel att uppfylla mina begär.

Apples iPod shuffle har förnyats, kan den bli ännu mindre? Så fiffigt att spelaren i sig är ett clip som man kan fästa i fickan eller nånstans.

En perfekt basic mp3-spelare med 1GB minne. Skulle kunna tänka mig använda den som promenadsällskap.

Fast jag gillar ju möjligheten att göra olika spellistor som man kan välja mellan. Så jag är väldans förtjust i min iPod mini, som visserligen, endast ett år gammal redan är föråldrad och inte tillverkas mer. När jag köpte den fick man en ingravering på köpet, så på baksidan står det: "I am a D.J., I am what I play". (10 poäng åt den som vet vilken låt det handlar om...)

Apple ersatte Minin med iPod Nano, som numera även finns i olika färger, precis som Mini en gång i tiden. Jag tror minsann att ifall jag skulle köpa en sådan, skulle jag välja en grön den här gången också, men med 8 GB minne. När jag köpte min Mini (som är döpt till "Little Wonder") med 4 GB minne tänkte jag att för fasen, nog räcker det för mina behov - men nu när jag matat in omkring 1000 låtar, så har jag börjat sukta efter mer utrymme. Det är skrämmande sånt storhetsvansinne man får om man inte aktar sig.

Men så spännande det är med tekniska prylar. Tänk att få jobba nånstans där man fick testa det allra senaste. *drool*

Inga kommentarer: