fredag, september 01, 2006

Jobbsökning pågår

Pust vad det är jobbigt att skriva jobbansökningar. Att med några rader försöka övertyga läsaren om att JAG ÄR BRA och värd att intervjua. Speciellt när man nu har blivit uppfostrad att vara ödmjuk och inte framhäva sig själv för mycket.

Söker jobb som studiesekreterare på en yrkeshögskola. Jag tror att jag skulle trivas med administrativa uppgifter och studentservice. Efter 3 år som forskare vill jag verkligen göra nånting praktiskt istället för att sitta och fundera på en massa teorier och vrida och vända på ord så att det jag skriver ska låta så fiffigt och intellektuellt som möjligt. Näe, jag har inte fallit för myten om det härliga, fria forskarlivet. Inte är det så fritt alltid, och stressig är det. Speciellt när man nu inte råkar vara någon analytisk superteoretiker. Och vem sjutton har nytta av det jag skriver?

Gud så lättad jag kommer vara när min licentiatavhandling inom kort äntligen kommer vara färdig. Efter det ska jag inte skriva något vetenskapligt på länge. Om jag någonsin börjar tala om att jag ännu vill skriva doktorsavhandling, så ber jag någon ruska om mig riktigt ordentligt - och om det inte hjälper, lås in mig i en källare och kasta bort nyckeln!

Näe, hoppas jag får nåt riktigt jobb snarast.

Inga kommentarer: