måndag, september 04, 2006

Nu är hösten här


Nu måste jag stänga balkongdörren över natten samt använda såväl nattlinne som täcke. Då är det höst. Suck. Men å andra sidan är det helt mysigt med lite mörker, levande ljus och kvällste i diverse exotiska smaker. Visserligen blir det lite väl mycket mörker här om ett par månader, men till en början är det kul.

Och på hösten är det dags att köpa nya kläder. Är på jakt efter en snygg jacka. Hittade en alldeles underbart snygg svart trenchcoat hos Halonen i lördags - den satt otroligt snyggt, till och med bältet satt på rätt höjd. Gud så snofsig man skulle se ut i den. Efter flera minuters funderande framför spegeln var jag nästan redo att ta den till kassan, men när jag såg på prislappen, fick det mig att ångra mig. Nejnej, det var inte priset som det var fel på, men jag märkte att det stod "mörkbrun" på den. I det artificiella ljuset hade kappan då sett svart ut. Men när jag började jämföra den med svarta kläder, märkte jag att jovisst fan, nog är den brun! Och utomhus skulle den sett ännu brunare ut. Skit också! JAG VILL HA EN SVART TRENCHCOAT! Naturligtvis fanns denna modell inte i annat än brunt och grönt (som på bilden). Suck och stön. Jakten på den perfekta jackan fortsätter...

Inga kommentarer: