onsdag, oktober 25, 2006

Fickfynd och ny TV

Bauhaus: Ziggy Stardust

Jag är en slarver på så vis att jag inte brukar föra mina vinterkappor till kemtvätten innan jag lägger undan dem inför sommaren. Men eftersom jag inte gör det, kan jag råka ut för intressanta överraskningar när vintersäsongen åter knackar på dörren. Jag menar alltså allt man kan hitta i fickorna, saker man glömt.

Häromdagen plockade jag fram min yllekappa och hittade lite över 2 euro i slantar, kvitton på att jag köpt bröd mm., samt en biobiljett. Någon gång på vårvintern hade jag visst varit och sett "The hills have eyes". Det hade jag ju nästan glömt...
Den här gången var det inte någon större ekonomisk höjdpunkt att gräva i fickorna, för ibland har jag hittat mycket mer pengar. Men nog får man ett par burkar Sheba för de två eurona jag hittade.

Mer roliga saker: I går fick jag min nya platt-tv som jag beställt. Jag hade endel pengar undanlagda för inköp av digitalbox eller TV, och eftersom jag kom över ett bra erbjudande så blev det en TV. Eftersom jag inte har jobb för tillfället så sa mitt samvete först att inte kan jag gå och göra sådana investeringar nu, men den lilla elektroniknyfomanen i mig fick övertaget. För jag HADE ju faktiskt summan undanlagd just för det här ändamålet - och eftersom jag ser på mycket filmer så vore det bra att ha större TV med bättre bild - och jag kommer faktiskt att jobba i november - och jag ser den som en födelsedagspresent/kommande examenspresent/julklapp till mig själv. Och dessutom var erbjudandet rätt bra.

Och nu är jag faktiskt jättenöjd med mitt beslut. Bilden är så mycket bättre än i min gamla TV, en riktig fröjd för ögat! Och apparaten har en funktion som jag verkligen gillar: jag kan ställa in den att slå på vid en viss tidpunkt - alltså kan jag vakna till morgonnyheterna och ligga och se på dem innan jag stiger upp. Jag är en långsam morgonmänniska, jag ligger gärna och drar mig i sängen ett bra tag... skulle jag hoppa upp på en gång skulle jag säkert få hjärtstillestånd... ;-)

Och så dagens gnäll: fy sjutton med alla lövblåsare! Man borde ha hörselskydd när man är ute... vart har de gamla goda krattorna tagit vägen?

Inga kommentarer: