torsdag, oktober 12, 2006

Kakmonstrets bekännelser

Poets of the fall: Lift

Snart väller det kaka ur öronen på mig... i söndags var det födelsedagskakan jag skrev om tidigare, och igår gjorde jag kladdkaka åt följande födelsedagsgäster. Den var himmelsk, om jag får säga det själv. Idag, som är den riktiga födelsedagen, tog jag med mig en Marianne-kaka till mina forskarkolleger. Den har botten av chokladkex och fyllning av vaniljvisp, kesella och Marianne crush + gelatin. Kronan på verket är hallonpuré med lite gelatin. Mmmm, om man tycker om mint.

Har fått en massa roliga födelsedagspresenter längs hela veckan:

  • Halssmycke & krämer
  • Expansion till spelet Carcassonne
  • Bok: Deus X av Norman Spinrad (science fiction)
  • "bling bling" att dekorera vinflaskan med + en snygg matchande kork
  • En fikus & en cd-skiva

Tack, alla trevliga vänner! Det är alltid kul att öppna paket, fast det inte är huvudsaken med mina födelsedagsfiranden. Jag bara gillar att ha en god ursäkt att baka och bjuda folk på godsaker...

Min professor gav mig också en trevlig födelsedagspresent: hon berättade att jag kan anställas för november månad, eftersom vårt projekt ännu har pengar som bör användas! Hurra! Det betyder välbehövliga pengar nu när julen är på kommande.

Inga kommentarer: