lördag, oktober 07, 2006

Shoppingbekännelse

Placebo: Sleeping with ghosts

Guud så det är grått och vått ute. Jag borde ta mina gångstavar och ge mig ut, men det här vädret lockar verkligen inte...

Igår föll jag för frestelsen - råkade gå in på varuhuset Wiklund där det var 3+1 -dagar på gång (en slags reakampanj, som information till er utanför Finland). Kom hem med en svart v-ringad tröja och en svart poncho. Jag bara älskar ponchon och har redan länge haft ögonen på denna, lite tjockare sak, men den har hittills kostat över 70 euro. Men nu fick man den för 44,90 - alltså måste jag ju bara ha den. Och den andra tröjan kostade endast 17 euro.

Jag har jättelite pengar att röra mig med denna månad, eftersom jag hade skyhöga räkningar att betala - med andra ord skulle jag inte ha råd att köpa kläder just nu. Men jag resonerade som så att är man "fattig" så måste man handla då det är billigt. Och jag behöver faktiskt nya kläder... kanske jag skulle klarat mig utan ponchon, men hallå - finns det ett ex kvar av den som jag fluktat på och med så mycket rabatt, så ... Nej, jag är nog nöjd med mitt fynd.

Måste ännu göras idag:

  • Skriva lite på avhandlingen
  • Baka tårtbotten
  • Röja undan på matbordet, för jag får gäster i morgon

Inga kommentarer: