tisdag, november 28, 2006

Nu snackas det djur

Veckans Tjejsnack har djur som tema, och det hakar jag ju gärna på.

  • Har du några husdjur?

Javisst, min kära Picasso, 15 år. (Se bild längst ned)

  • Vad har du haft för husdjur?

En pudel, några undulater, en råtta och en hamster. Ett tag hade jag även ett litet akvarium, men det var ett sorgligt försök – mina fiskar var benägna att ta livet av sig bland annat genom att hoppa ut ur akvariet...

  • Vad hette ditt första husdjur?

Tarras, det var en pudel (se bilden i föregående Tjejsnack)

  • Vad har du alltid velat ha för djur?

Jag skulle gärna vilja ha en tamiller – eller en präriehund. (Bilden är lånad härifrån)

  • Om du fick vara ett djur i ditt nästa liv, vad skulle du då vara?

Förmodligen en katt – de kan verkligen konsten att njuta av tillvaron och ta det lugnt. Men jag hoppas att jag skulle ha en trevlig värdfamilj och slippa råka ut för idiotiska djurplågare.





Inga kommentarer: