onsdag, december 13, 2006

Efter julfesten

Så ikväll var det dags för ämnets traditionella julfest. Innan det var det tre timmars licentiatseminarium, så det var helt kul och avslappnande att få ta sig ett glas skumpa efter det. Jag och två till nyblivna licentiater (jag blir snart nybliven...) samt några magistrar gratulerades och det skålades för fulla muggar.

Efter skålen måste jag rusa iväg, för jag hade tid till tandläkaren för att fixa den trasiga tanden. Missade naturligtvis bussen, så jag fick lov att ta taxi - det blev alltså en extra dyr lagning. Som tur var så borrades det mest i den befintliga plomben och inte så mycket i tanden, så jag klarade mig utan bedövning. Vilket var bra, för jag skulle ju tillbaka till julfesten och äta - vilket inte är så lätt om man är bedövad, man kan ju tugga på sin läpp då.

På väg hem från festen slank jag och några kollegor ännu in på en nyöppnad streetbar för en drink. Jag tog en cocktail med bl.a. hjortronlikör och grädde - en riktig kaloribomb det. Mumsigt, men mer än en klarar man nog inte av.

Jag har de senaste dagarna blivit tillfrågad att föreläsa vid två olika tillfällen. Tackade ja till att föreläsa på en kurs i kulturturism i Björneborg, det andra erbjudandet funderar jag ännu på. Jag är ju inte precis den som gillar att föreläsa och tala inför folk. Usch. Tänk om man skulle ha lite mer självförtroende på den fronten...

Inga kommentarer: