onsdag, december 06, 2006

Ledigt mitt i veckan

Idag är det Finlands självständighetsdag, så jag fick sova läänge. Det var härligt.
Jag fick ju ett halvtidsjobb för december månad - jag ska göra ett par webbsidor. Det tycker jag är väldans kul efter att ha suttit och skrivit vetenskaplig text i flera år. Men vi får se om jag nånsin lyckas hitta ett fast jobb, allt verkar komma i snuttar nuförtiden.

Idag ska jag laga självständighetsmiddag åt mig och M. Det ska bli kalkonrulle med saffranssås, och till efterrätt varm glöggmarinerad fruktsallad med glass. Sen ska vi se på presidentens självständighetsbal och se vad damerna har på sig. Det brukar synas ganska hemska kreationer där ibland.

Och stora frågan är naturligtvis: Kommer Lordi? De har ju fått inbjudan, har jag för mig, men eftersom de fortfarande vägrar visa sig utan scenkläderna, så blir det ju problem, eftersom masker innebär en säkerhetsrisk. Dessutom tror jag att de skulle få sig ganska svettigt på balen, för personer som varit där har sagt att det är hett som sjutton.
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, ja Lordi utan masker vore spännande att se;-)

Det låter som om du har en mysig dag framför dig!

Kram

-Anne- sa...

Näe, det blev ingen Mr. Lordi på slottet...