lördag, december 30, 2006

Tillbaka vid rodret

Marilyn Manson: Deformography

Jaha, så är man hemma igen då. En stor del av dagen har gått åt att läsa alla uppdaterade bloggar.

Det var en riktigt trevlig jul vi hade i år igen, med god mat, snaps och sång, som jag skrev om tidigare. Attans också, om jag ändå bodde i villa så skulle jag minsann köpa Singstar och sjunga för fulla muggar. Jag tror att mina höghusgrannar inte skulle vara så förtjusta i tanken...

Naturligtvis måste jag kolla in mellandagsrean på Kupolen i Borlänge - men inte lyckades jag hitta några kläder. Ett par stövlar köpte jag, och cd:n av Marilyn Manson, Thåström och Pain. Ja, och en bok av Terry Pratchett, men den var inte ens på rea...

Det var lika bra att jag inte gjorde av med så mycket pengar på rean, för när jag sedan gick in i parfymbutiken på färjan, så kunde jag inte hålla mig. Traskade ut med en ny parfym: F by Ferragamo. Jag har en hel del parfymflaskor hemma, men jag bara måste köpa den. Dofter är en av mina svagheter.

Julklappar då? I år hade vi vuxna bestämt att vi inte skulle köpa något till varandra. Hittills har vi gjort så att alla bara köper ett paket, vi drar lott om vem som köper åt vem. Men i år struntade vi i det också. Men jag fick ändå ett par små överraskningar, bland annat en lustig spiral med glaskula att hänga i taket. Måste lägga in en bild på den nån gång. Ja, och av min kompis L. fick jag härliga dödskalleörhängen från Mori, dessa finns att beskåda här. De kommer att matcha mina dödskallevantar när jag väl får dem färdiga.

I morgon är det dags för nyårsfirande då. Det blir middag och spel hos en kompis, och jag lär väl gå hem efter att ha sett på alla raketerna.

Till sist en bild på tomtarna som klättrar på turistinfobyggnaden i Borlänge. Nu slänger jag mig på soffan och tar mig ett glas rödvin.

Inga kommentarer: