tisdag, december 12, 2006

Tjejsnack vecka 50

Denna vecka har tjejsnack ett tema som ligger mitt hjärta nära: musik.

Lyssnar du ofta på musik?
- O ja, varje dag. När jag går till jobbet, ibland när jag jobbar, när jag går hem, hemma, om jag inte spelar eller ser på tv...

Vilken/vad är din favorit inom musik? (Artist, skiva, mp3, musikstil, vad som helst!)
- Jag är egentligen en allätare, jag gillar allt från jazz till industrial och tycker att det inom varje genre kan hittas bra låtar. Men det måste jag säga att jag sällan lyssnar till radio nuförtiden för det spelas så himla dåliga låtar... Min top-6 artistlista ser ut som följande:

  • David Bowie
  • Muse
  • Nine Inch Nails
  • Depeche Mode
  • Marilyn Manson
  • The Sisters of Mercy

Sjunger du eller spelar du något instrument, och i så fall vad?
- Jag har spelat piano en gång i tiden, men det har varit flera års paus nu, så jag tror att jag har tappat touchen. Jag gillar att sjunga , men hör tyvärr till den kategorin människor som sjunger hellre än bra.

Om du har träffat någon artist, vilken/vilka? (Gärna foto på dig tillsammans med artisten om det finns.)
- När jag var fjortis i mitten av 80-talet var pudelrockarna i Treat mina idoler, och jag var på ett par konserter till Folkets park. Här poserar jag med solisten, Robban vill jag minnas att han hette...


Om du fick vara vilken artist som helst, vem skulle du vara då?
- Det skulle nog vara David Bowie - han är så kreativ och har testat många olika stilar under sin karriär. Fast jag skulle nog välja bort missbruket =/ Och inte vet jag om jag skulle klara av publiciteten...

Inga kommentarer: