måndag, januari 15, 2007

Tjejsnack vecka 3

Usch, vädret suger och jag har ryggskott. Då är det bäst att ligga i sängen med en bra bok.

Jag missade totalt förra veckans tjejsnack, men nu är jag med igen. Det handlar om vinter:

Vad är det bästa med vintern?
De vackra, soliga och snöiga dagarna då snön knarrar under fötterna. Och att man kan sitta inomhus och mysa med en massa levande ljus och en stor kopp te eller ett glas rödvin.

Vad är det sämsta med vintern?
Här i sydvästra Finland är det definitivt det, att vintern för det mesta är slaskig och/eller halkig.

Bästa vintersemestern - solsemester eller skidsemester?
Jag skulle säkert välja skidsemester. Fast ingendera är riktigt min stil.

Sysslar du med någon vintersport?
Näe. I min ungdom åkte jag skidor och tidvis också slalom. Nu har jag tappat intresset och promenerar helst.

Vad är ditt favorit vinterplagg?
En varm mössa. Och bara jag får mina dödskallevantar färdiga, så blir de säkert favoriter. Jag får dem säkert färdiga i morgon. Lägger in en bild sen.

Inga kommentarer: