tisdag, januari 30, 2007

Tjejsnack vecka 5

Tjejsnacktajm igen, denna gång med temat film.

· Senaste film du såg?
Senaste film jag såg på bio var Children of Men. En mycket angstig film om framtiden då människorna blivit infertila. Den blev inte en av mina favoriter.
Senaste film jag såg på dvd var en dåligt gjord skräckis som hette Feed. Handlade om en psykopat som gödde kvinnor tills de dog av sin fetma, och en polis som var besatt av att fånga honom. Äckligt. Det värsta är ju att det på riktigt finns s.k. "feeders", som gillar att deras kvinnor blir fetare och fetare och matar dem konstant med en massa onyttigheter... såg en dokumentär en gång. Folk kan då få kickar av de mest konstiga saker.


· Bästa film du sett?
Det är en svår fråga. Jag har en hel hög med favoriter varav jag inte kan välja en number one. Men största favvisarna är: Kill Bill, Sagan om ringen -trilogin, The Matrix (första filmen), Moulin Rouge, The Adventures of Priscilla - Queen of the Desert och några till.

· Sämsta film du sett?

Har nog sett en hel del dåliga filmer också. Har under flera års tid haft en filmkväll med kompisarna på söndagar, då vi har hyrt en eller två filmer. Och många har varit dåliga. Jag har försökt förtrycka minnena av dåliga filmer, så jag kan inte komma på nåt namn nu, men det allra sämsta kan ha varit nån amerikansk tonårskomedi av nåt slag.

· Nämn en film du kan se 100 gånger om.
Flera av mina favoriter som jag nämnde ovan. Sagan om Ringen-filmerna och Matrix har jag säkert sett flest gånger nu.

· Komedi, romantik, drama, skräck, action eller thriller. Vilken typ av film föredrar du?
Jag brukar se på alla slags filmer, men inte så mycket på romantik och komedi.
Det är väl för det mesta skräckhyllan jag kollar först. Vampyr- och zombiefilmer måste alltid ses. Och science fiction. Har även en öm punkt för så kallade trash-filmer - filmer som är så dåliga (medvetet eller omedvetet) att de på sitt sätt är bra =).

Snacka du med.



Inga kommentarer: