onsdag, februari 07, 2007

Hur ska det egentligen gå...?

I går offentliggjordes programvärdarna för ESC-finalen: Jaana Pelkonen och Mikko Leppilampi. (Läs tex här.) Jag blev genast lite orolig för hur det egentligen ska gå och om man som finne kommer att skämmas ögonen ur sig.

Mikko är skådis men har inte mycket programledarvana. Jaana har varit värdinna för en del program genom åren, till exempel de finska uttagningarna till ESC. Visst är hon söt och allt, men jag gillar inte riktigt hennes stil... men det jag är mest orolig för är språket. Har inte hennes engelska förbättrats sedan jag sist hörde, så då... Jag menar, att prata engelska på finskt maner låter helt enkelt för jävligt. Att prata engelska med t.ex. fransk accent kan ju vara till och med charmigt, men brytandes på finska... nä nä!

Det är spännande tider vi har framför oss...

(Bilden är härifrån)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch usch usch.. hade man inte kunnat "hyra in" t.ex. en engelsman??

-Anne- sa...

Eller bett Mark Levengood komma hem och hjälpa till ett tag...

Anonym sa...

Heh, ja det alternativet vore ju ganska roligt! Fast iofs så har jag nog inte hört Mark prata engelska så jag vet inte hur det skulle gå..