måndag, mars 05, 2007

Vanor och ovanor

Usch så lat jag varit med att uppdatera bloggen på sistone. Nu ska jag försöka göra en bättring på den fronten.

Men först ska jag svara på veckans Tjejsnack-frågor som handlar om vanor och ovanor:

· Nämn en vana du har, något du gör varje dag?
Varje morgon och kväll brukar jag medicinera min katt. Det är en nödvändig vana.

· Vad har du för ovanor?
Min stora ovana är att jag inte kan lägga undan saker. Efter ett tag ligger det en massa grejer på borden och skräpar...

· Nämn en vana du skulle vilja att du hade.
Att diska direkt efter varje måltid. Min mamma har den vanan och jag beundrar henne för den.

· Vad för ovanor stör du dig på hos andra?
Något jag stör mig på något oerhört är om någon tuggar med öppen mun eller äter ljudligt på annat vis. Usch.

· Har du haft någon gammal vana eller ovana som du skrattar åt idag?
Hmmm... jag var nog rätt gammal innan jag lade av mig vanan att sova med snuttefilt...

Inga kommentarer: