torsdag, april 05, 2007

Påsksnack

Jag har ju totalt glömt att delta i veckans Tjejsnack. Här kommer det:

Påsk

·Hur firar du påsken?

Inte på nåt speciellt sätt. I morgon ska jag och M. äta rostbiff av lamm, det är det enda speciella påskprogram jag har.

·Vad klarar du dig inte utan i matväg under påsken?
Lammstek har blivit något som hör påsken till. Och så MÅSTE jag bara få chokladägg, gärna Fazers Mignon-ägg. Trots att jag är finne, är jag inte så förtjust i memma, men pasha vill jag gärna ha till efterrätt.

·Brukar du ge/få påskägg?

När jag var barn brukade vi få påskägg, men den traditionen har dött bort. Jag köper mina egna påskägg.

·Brukar du skicka påskkort?
Nej. Jag skickar nog påskhälsningar via e-mail.

·Vad skulle den ultimata påskpresenten till dig vara i år?
Påskpresent? Brukar man ge sådana, förutom ägg då? Min ultimata påskpresent vore att jag skulle få ett jobb.

Till sist en påskig bild på en bro som staden brukar smycka med narcisser så här i påsktider. Och sen en bild på narciss-videbuketten som jag köpte idag. För en gångs skull har jag städat på mitt bord. =)

Inga kommentarer: