måndag, juli 16, 2007

Gamla foton på Picasso - igen

För några år sedan skaffade jag ett litet akvarium. Naturligtvis var Picasso helt begeistrad av det - först måste den besiktigas inifrån, och sen måste man hålla koll på vad firrarna håller på med.

Klicka på bilden för att se den i ett större format.

Mitt akvarieprojekt var inte långlivat - tanken var så liten att den måste putsas så himla ofta, och när jag flyttade hade jag inte längre plats för den. Dessutom var mina fiskar självmordsbenägna - en hade hoppat upp från akvariet och torkat fast i bordet, en annan fastnade med huvudet i botten av en kruka. Ja, det var mitt fel, att jag hade lagt dit en kruka med ett hål i botten... men vaför måste firren försöka klämma sig igenom ett alldeles för litet hål?

Edit: Hittade ett foto till:

Inga kommentarer: