torsdag, juli 19, 2007

Tjejsnack vecka 29

Efter ett par veckors paus deltar jag åter i Tjejsnack.


Vad har du alltid hemma?

  • I skafferiet?
    • Mjöl, pasta, socker, linser, kaffe, te och många andra vanliga torrvaror.
  • I kylen?
    • Inlagd gurka, sweet chili-sås, matolja, senap och vatten. Jag tycker om att kyla kranvattnet, så det inte smakar så illa. (Åbo-vattnet är INTE gott.) Jag är dålig på att hålla kylen up to date, för det mesta saknas just det jag skulle behöva.
  • I frysen?
    • Iskuber!!! Äppelmos, påsar med grönsaksblandning. Räkor till katten.
  • I kryddhyllan?
    • Jag har en himla massa kryddor, men de som alltid måste finnas är ingefära, vitlök, torkad koriander, kanel, svartpeppar, provencalsk kryddblandning och en underbar bulgarisk kryddblandning som min vän M-K alltid förser mig med när hon far på semester till Bulgarien.
  • I fruktskålen?
    • Är lite sämre på den fronten. Kan inte äta mycket av vare sig äpplen eller citrusfrukter på grund av min refluxsjukdom, och de är just mina favoritfrukter. Men bananer och päron brukar jag ha i min skål ibland. Och nu har jag körsbär och jordgubbar.
Vill du också vara med och tjejsnacka? Kolla länken i "vänsterfilen" i min blogg.

Inga kommentarer: