fredag, augusti 24, 2007

Upgrade required

Det har inte hänt så mycket här de senaste dagarna. Det har nästan varit lite tråkigt.

Igår laddade jag ner demon till nya spelet BioShock. Har den senaste tiden spanat in olika trailers för spelet, och begeistrats över den underbara grafiken. Vill ha! Men verkligheten är grym: min pc behöver en sjujädrans uppgradering för att klara av spelet. Klarade visserligen av att spela demon, men om jag inte kan ha grafikinställningarna på för fullt, så är det inget kul.

Min dator är ca 2 år gammal, så jag skulle inte ha lust att lägga ner pengar på den så snart... varför ska tekniken gå framåt så snabbt?
Det här med att ha pc-spel som hobby har den tråkiga sidoeffekten att man då och då måste lägga ner pengar på uppgraderingar och nya datorer. Kanske jag ändå borde fundera på att skaffa en Xbox 360 eller en PS3-konsol. Där behövs inga uppgraderingar. Men jag undrar om jag nånsin skulle vänja mig vid att använda en gamepad?

Här är en trailer till BioShock för eventuella spelintresserade:

Inga kommentarer: