måndag, augusti 13, 2007

Farväl till svensk mys-TV

I kväll visades det sista avsnittet av Sommartorpet.

Inom mig bor det faktiskt en mystant som gillar att krypa upp i soffan, kanske med ett glas vin, och se på vad Ernst, denne inredningsvärldens McGyver, pysslar och knåpar med. Och vilka verbala utsvävningar kommer han med? Tycker han kanske att färgen och texturen på kudden han syr på är så go´att det riktigt sprätter i magen och kittlar i söder?

Jag tycker att årets projekt blev riktigt mysigt - fast vindvisaren han snickrade idag skulle jag inte vilja ha på min gård.

Har läst att Ernst ska gå över till nån annan TV-kanal, jag måste väl köpa kanalpaketet Svea så att jag kan sitta och mysa i fortsättningen också. Måste förmodligen investera i paketet även annars - 1.9., när man här i Finland går över till digital-TV, kommer även SVT Europa försvinna. Inte för att jag ser på kanalen varje dag, men vissa nöjesprogram vill man ju se.

Inga kommentarer: