tisdag, augusti 21, 2007

Tjejsnack vecka 34

Ålder

  • Spelar åldern någon roll? När, varför?
  • Det beror ju på vad man talar om. Vänner kan man ha i olika åldrar, och där spelar inte alltid åldern så stor roll, utan mer personligheten. Men om man talar om saker som t.ex. barnafödande, skolgång, arbetsliv osv. så då har ju åldern en viss betydelse.
  • Har du önskat att du var yngre/äldre än du är någon gång? När, varför?
  • När jag var tonåring så ville jag ju vara myndig för att komma in på krogar... =). Är nu 36, och har inte så ofta önskat att jag är yngre. Fast när man går på konserter osv. så är man ju bland de äldsta på plats... men varför bry sig?
  • Har du ljugit om din ålder någon gång, varför, i vilket sammanhang?
  • Hmmm.... jag tror faktiskt inte det.
  • Hur gammal vill du bli om du fick leva ett friskt liv? Motivera!
  • En sådär 80-85 år skulle kanske kunna vara lagom. Då skulle man ännu hinna se hur världen utvecklas, och man skulle hinna njuta lite av sin pensionstid. Fast det kräver att man skulle få vara frisk - jag vill inte bli en sängliggande gamling.
  • Vilken ålder i ditt liv så här långt, har varit den bästa? Motivera!
  • Det var en svår fråga. Kanske där kring 30-strecket. Då började jag småningom bli färdig med mina studier, hade träffat pojkvännen, gått ned i vikt (vilket var bra för välmåendet) och fått många nya vänner.
Fler tjejsnackare hittar du via länken i vänsterfilen.

Inga kommentarer: