onsdag, september 26, 2007

Habegär!

Annalesca gjorde mig uppmärksam på den här:


En GRÖN Xbox360!!! Halo 3-specialmodell.
Jag har emellanåt lekt med tanken att jag skulle köpa en konsol för att slippa uppgradera min dator - det skulle kosta i princip lika mycket, eftersom jag vore tvungen att byta moderkort och allt. Den normala vita Xboxen skulle sticka ut som en neger i Sibirien (ursäkta mig att jag är politiskt okorrekt och använder n-ordet, inget illa menat.), men den där gröna är ju skönt camouflerad och precis min favoritfärg.

Undrar bara om den där modellen hör till de boxar som är förbättrade, dvs. att risken för att råka ut för "red ring of death" är eliminerad? M. fick nyligen skicka in sin konsol för reparation, när han råkade ut för ifrågavarande problem. Visserligen står Microsoft för alla kostnader, men det är ju alltid tråkigt att vara utan sin spelmaskin i flera veckor.

399 Euro kostar den på en nätbutik jag kollade, med möjlighet att betala ca 38 €/månad...
Nej, nu ska jag lugna ner mig. Köpte just en höstjacka och måste betala av på studielånet, så en sån här investering vore kanske inte den smartaste. Men jag skulle ju så gärna vilja spela nya spel som BioShock och Halo 3... och sen när jag nån gång får jobb så lär den där väl inte finnas på marknaden mer...

Men nej, jag ska nog försöka glömma att den finns.

Inga kommentarer: