lördag, september 01, 2007

Mitt andra liv

Jag har skapat mig en avatar i Second Life - Sibylla Snook. Har inte bekantat mig med den virtuella världen så bra än - ska se om det finns några intressanta ställen med kul människor att chatta med.

Ikväll var jag på konsert. Det finska bandet LaiskaMies (den late mannen) spelade live i SL. I själva verket spelade de live i deras träningslokal, och ljudet streamades till "krogen" i SL. Det var riktigt kul - det var ca 30 dansande avatarer på plats. Samtidigt filmades material för en kommande musikvideo.

LaiskaMies keikka @ SecondLife

Sibylla dansar:

Sibylla Dancing

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har många gånger tänkt testa Second Life. Just musiklivet sägs vara trevligt där. Får se om jag får fart på mig och testar nångång. :)

-Anne- sa...

Kaprifol: SL verkar jätteintressant. Det lär bl.a. finnas ett ställe som heter Second Sweden, har inte kikat in där själv än...