torsdag, oktober 18, 2007

Äntligen

har jag sett Muse live.

Trots att jag inte såg så hemskt bra då jag stod mitt i folkmassan, så var det en himla fin upplevelse. Det är ett otroligt talangfullt band.

Tyvärr var vi tvungna att hinna med bussen till Åbo kl 23, så vi måste sticka iväg under encoren - men som tur var missade vi bara Knights of Cydonia, som inte är någon personlig favorit.

Setlistan innehöll de viktigaste låtarna, enligt min mening, jag saknade enbart Muscle Museum.

  1. Take a Bow
  2. Hysteria
  3. Map of the Problematique
  4. Butterflies & Hurricanes
  5. Supermassive Black Hole
  6. Sing for Absolution
  7. Feeling Good
  8. Sunburn
  9. Soldier's Poem
  10. Invincible
  11. Starlight
  12. Time Is Running Out
  13. New Born
  14. Stockholm Syndrome
    Encore 1:
  15. Bliss
  16. Plug In Baby
  17. Knights of Cydonia

Och så en video från igår som jag hittat på YouTube, Hysteria, en av mina favoritlåtar:

Inga kommentarer: