torsdag, november 22, 2007

De enkla ideerna är oftast de bästa

I dag tog jag itu med grötskålen jag berättade om i förra inlägget. Den hade legat i blöt ett par dagar men visade inga tecken på att vilja lossna.

Så här kan man gå till väga om man stöter på ett liknande problem:
(klicka för större bild)


Varför kom jag inte genast på att försöka bända kupan? Är det månne min manliga sida som vill tackla alla problem med elektriska verktyg?
Till mitt försvar måste sägas att kupan är stenhård, så jag förväntade mig inte kunna bända den en millimeter - men jag lyckades, och den millimetern räckte. Snopen förde jag tillbaka borren till garderoben...

2 kommentarer:

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Haha, tack för ännu en rolig episod med grötskålen! Nästan synd att du lyckades få loss den, hade varit kul annars att få följa dina vidare äventyr med skålen :)

-Anne- sa...

Tur att jag fick loss den - gillar nämligen de där Origo-skålarna skarpt.