onsdag, januari 30, 2008

Ett par veckors tjejsnack.

Har inte svarat på Tjejsnack-frågorna på ett bra tag, men nu ska jag åter ta tag i dem med ny energi. Det får bli två veckors snack på en gång:

Vecka 3: Din födelsedag Ämnet kommer från Agnes Östberg

  • När fyller du år?
    • Den 12. oktober
  • Hur gammal kommer du att bli nästa gång du fyller år?
    • Hjälp, jag vill inte ens tänka på den saken. Det blir så mycket som 38 år. HERREGUD! Vart har mitt liv tagit vägen?
  • Hur brukar du fira din födelsedag?
    • Jag brukar vanligtvis baka en tårta (jag älskar tårtor) och bjuda hem några vänner på fika.
  • Önskar du dig något speciellt i födelsedagspresent?
    • Nej, inget speciellt. Presenter är inte så viktiga... men jag gillar att få blommor.
  • Kommer du ihåg något som du fick på din förra födelsedag?
    • Hmmm... låt mig tänka... jag fick bl.a. ett presentkort och vin.


Vecka 4: Favoritprogram Ämnet kommer från Camilla Svensson
  • Hur mycket tittar du på TV?
    • Har inte riktigt koll på exakt hur mycket, men kanske ett par timmar per dag, beroende på vad som visas.
  • Vilken kategori av TV-program föredrar du att titta på?
    • Olika komedi-, action- o science fiction-serier och naturdokumentärer. Då det gäller komedier så är det de brittiska som gäller.
  • Finns det något du följer du slaviskt?
    • Just nu är det 24, Heroes och Monty Pythons flying circus.
  • När och varför stänger du av TV´n?
    • När jag inte ser på den. Det är störande med det flimrande ljuset och babblet i bakgrunden. Det kan vara helt bra att vila sina sinnen emellanåt. Om frågan gäller vilka slags program som får mig att stänga tv:n, så är det typ Formel 1, Big Brother och chatprogram.
  • Skulle du kunna leva utan TV, varför/varför inte?
    • Jag har funderat på det varje gång jag betalar tv-licensen. I princip skulle jag säkert kunna göra det, om jag bara fick titta på dvd-filmer emellanåt. Men det kan jag ju göra på datorn... =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

38?? Är du 37 år gammal? Det hade jag ALDRIG kunnat gissa! Du är cool juh! ;)

-Anne- sa...

Tack, Haydee =).
Jo, man börjar tyvärr närma sig tantåldern (eller kanske den infunnit sig redan?)... Men det där med att åldras har aldrig varit min grej... ;-)