onsdag, februari 13, 2008

Tjejsnack vecka 7

Äta ute
Ämnet kommer från Camilla Svensson

  • Hur ofta äter du mat ute?
    • För tillfället blir det 1 - 2 ggr per månad. När jag jobbade åt jag ute nästan varje lördag.
  • Vad/vart äter du då helst?
    • Har inget speciellt favoritställe. Men det brukar vara nån kycklingrätt, sallad eller tortillas som jag äter. Thaimat och indiskt älskar jag också.
  • Vad har du på din favoritpizza?
    • Min favoritpizza är en enkel Margharita (tomatsås och mozzarella) med extra vitlök. Mums. Men jag äter pizza väldigt sällan.
  • Provar du ofta nya ställen/maträtter, varför/varför inte?
    • Ja, jag äter ofta på olika ställen, och när en ny restaurang öppnas måste den naturligtvis testas. Det är kul att uppleva olika smaker och miljöer.
  • Går du ofta på café och fikar, vad?
    • Hade jag råd så skulle jag sitta på cafér varje dag. Fast då skulle jag säkert se ut som en val, om jag inte kunde hålla mig ifrån alla bakelser. Min favoritdryck är antingen mochachino (en latte med chokladsås i botten) eller islatte med vaniljsirap (främst på sommaren då) - de bästa kaffedryckerna i Åbo får man på Café Art, deras baristor har vunnit utmärkelser för att vara Finlands bästa.

Andra tjejsnackare hittar du här.

Inga kommentarer: