söndag, mars 23, 2008

Annorlunda påskmat

Jag och M. åt vår påskmiddag redan på långfredagen. Vi testade något vi aldrig har smakat förut: kängurukött.



Köttet var mycket mörkt, och lättuggat. Jag kan inte komma på vad jag skulle jämföra det med - det avvek mycket från allt jag ätit tidigare. Jag kryddade köttet med spiskummin och kardemumma (enligt ett recept jag hittat på nätet), brynde det lätt i stekpanna och slängde sedan in det i ugnen tillsammans med örtkryddade rotsaker. En varm dijonsenapsås kronade verket. Till förrätt hade vi förresten en varm avokadosoppa. Mums.



En mataffär här i staden har börjat ta hem mer exotiska livsmedel, förutom känguru hade de bl.a. struts, antilop och buffel. Helt intressant. Men nog ska vi ändå också äta lamm den här påsken, det blir sånt imorgon.

Andra bloggar om , ,

Inga kommentarer: