onsdag, maj 21, 2008

ESC-tankar

Jag har varit dålig med att uppdatera den här bloggen. Jag ska försöka bättra mig, och börjar med att kommentera lite kring ESC.

Gårdagens delfinal kom inte med några större överraskningar - en stor del av de låtar som jag hoppats på att skulle gå till final gjorde det också. En av mina stora favoriter, Moldaviens bossajazz-låt gick naturligtvis inte vidare, synd...

Finland gick också vidare - och jag måste ju erkänna att fast jag inte är nåt större fan av den låten, så var det ju ett uppiggande nummer nu när man såg startfältet som en helhet.

Men vad sjutton hade polskamerikanskan i munnen? En vit plastbit? Jag skulle inte vilja att tjejen öppnade munnen framför mig, man skulle ju kunna bländas. Snacka om att se fake och plastig ut - den där tandläkaren skulle inte jag vilja gå till. Usch och fy.

Nästa semifinal hålls alltså på torsdag. Min favoritlåt där är Turkiets bidrag. Men låten är förmodligen lite out of place när det gäller ESC. Hoppas de kommer till final i alla fall.

Andra bloggar om

Inga kommentarer: