tisdag, maj 27, 2008

Ännu några sista åsikter om ESC 2008

Så var spektaklet över för denna gång. Och jag måste säga att jag inte är nöjd med Rysslands vinnarlåt. Visserligen är det bättre att den vann, än Greklands oerhört monotona rumpskakarlåt som fick farligt mycket poäng. Med risk att låta som en gammal stofil så måste jag bara säga att den tjejens koreografi inte alltid var så vacker - det var en dans på smaklöshetens gräns emellanåt. Så tyckte i alla fall medlemmarna i vår privata ESC-studio. Av de låtar som placerade sig i toppen skulle jag helst sett Ukrainas Shady Lady som vinnare - den låten var mycket catchy och dansant.

Mina personliga poäng skulle fördelats på följande vis:
12 poäng - Turkiet
10 poäng - Ukraina
8 poäng - Armenien
7 poäng - Norge
6 poäng - Azerbadzan
5 poäng - Sverige
4 poäng - Bosnien-Herzegovina
3 poäng - Albanien
2 poäng - Ryssland
1 poäng - Frankrike

Det var kul att Norges bidrag fick en rätt bra placering - trots att det var en "västlåt" och artisten såg ut som en riktig människa, och dessutom var ordentligt påklädd. Grattis, Norge.

Andra bloggar om

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillade Spaniens bidrag. Mest för att de drev med hela ESC. Med tanke på hur mycket pengar som pumpats in i det ryska bidraget, känns det som om länderna tävlar på olika villkor.
Vårt svenska bidrag tycker jag försvann i mängden. Däremot gillade jag Norges och Rumäniens bidrag.
Antar att alla har en åsikt om detta enormt stora evenemang. Egentligen tycker jag nog att hela evenemanget borde gå i graven och att man kanske ska tävla i musik på något annat sätt.

Ha en bra dag!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Min solklara favorit var Norge! Den enda låt som jag verkligen tyckte var riktigt bra. Sen var det ett gäng schlagdängor som var lite svängiga, och andra som var fruktansvärda. Som vanligt med andra ord... =)

-Anne- sa...

Akson: Nån humorlåt ska ju alltid finnas med. Fast jag tycker Irlands låt drev mer med esc.
Jag tycker ESC har mer värde som camp-underhållning än som en riktig tävling. Underhållande är det i alla fall.

Helena: Norge var bra. Fast min favorit var ju Turkiet.