måndag, juni 30, 2008

Fototriss-premiär

Helena på Bildbloggerian har startat en ny fotoutmaning som heter Fototriss. Så som namnet antyder, så går det ut på att en gång i veckan lägga upp tre bilder på ett visst tema, och sedan kommentera de andra deltagarnas foton.

Temat för den inledande utmaningen är djur, vilket naturligtvis är välkommet hos mig. Jag grävde i mitt fotoarkiv, och beslöt mig efter en stunds fundering för att visa upp dessa tre foton:



Clark

You have any goodies for me?

Överst min egna Picasso, smaskandes på något gott, sedan har vi min systerdotters katt, och sist en kaja som en gång stod och stirrade på mig vid en ankdamm.

Andra bloggar om , , ,

19 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra bilder allihopa, men ändå var det den sista jag något sätt föll för :D

Husbilen Credo sa...

Snygga foton alla tre men föredrar den sista

Anonym sa...

Suveräna bilder! Föll pladask för den första. Vilka ögon! Men... efter en stunds kikande blir det nog nr 3 ändå. Vad tänker han egentligen? Ser verkligen fundersam ut.

Anonym sa...

Jättefina bilder! Gillade tvåan mycket när jag såg den och tänkte att den blir favorit. Men sen kom den tokiga (?) kajan :-) Kajan är klockren, vilket blick du fångat!

/Malena

Anonym sa...

den översta bilden är så otroligt fin.... och den i mitten så busig... :) men den sista bilden fick mig att spontant börja skratta här framför skärmen så den får min röst... *fniss*... undrar vad den tänkte när den såg dig där med kameran?

Anonym sa...

Hej!

Tack för din kommentar om mina fototriss-bilder. :-)

Din bild på kajan är riktigt-riktigt BRA!!! Wow!!!

Anonym sa...

Kajan är helt klart häftigast! "You talkin´ to me?" :)
Kram, kram!

Anonym sa...

Härliga bilder alla, men på något sätt så blev det kajan (för det är väl en sån) som fick första priset av mig:-) Andra bilden gillar jag mycket oxså:-)

Anonym sa...

Vilka läckra bilder! Tycker ettan är jättevacker, men tvåan berör mig ändå lite mer! :)

Anonym sa...

Jättefina bilder! Kajan är min favorit "vad sjutton håller hon på med" ser den ut att tänka...

Anonym sa...

Kajan var ju för härlig!

Anonym sa...

Fina bilder allihopa, men bilden på Picasso är min favorit! :)

Della sa...

Kanonfina bilder. Men trean är ändå häftigast! Läcker!!!

Anonym sa...

Jättefina bilder allihopa. Kajan var en riktigtuffing med huvudet på skaft men jag gillade känslan i mittenbilden.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Kul att du är med Anne! Jag anade nästan att Picasso skulle dyka upp på ett hörn =)

Kajan är en snygg och rolig bild, men jag gillar ju Picasso och det är sån fin skärpa i bilden så det blir min favorit!

Anonym sa...

Bilden på kajan är en urläcker bild. Men det känns som om den är lite utanför med tanke på att de två andra bilderna är på katter.
Jag fastnade för Picasso! Skärpa koncentration och närvaro!

J....y sa...

Hej! Vilka ögonblick du lyckats fånga!
Med risk för att upprepa allt som rédan sagts här....
Picasso vid sin måltid är i en klass för sej...vilka ögon, vilken skärpa....Akta så inte "Friskies" eller "Whiskas" knycker din bild på honom!

Men mitt val av favorit får ändå bli på den där kajan....Du har verkligen "fångat" ett ögonblick...ögon som möts för en kort sekund, en fundering om vem "den där andra" är....Jag bara ÄLSKAR den bilden! (fågeltok som jag är...Hehe!)
Av ALLA bilder jag tittat på hittills i dag (och det är många!) så vinner denna min röst för i dag!
Kanon!!
Återkommer hit med all sannolikhet!
//Vänligen Jenny

-Anne- sa...

Tack för alla kommentarer!
Min egna favorit är nog också den på kajan - den lär väl ha funderat på ifall jag har nåt ätbart att komma med. =)

Järnladyn sa...

Wow! Bilden på kajan håller världsklass. Platsar på vilken fotoutställning som helst.