fredag, juni 13, 2008

Uppdatering

Eftersom veterinären igår såg en diet som ett alternativ, så har jag och M. funderat över den saken. Och nu, efter att ha pratat med veterinären en andra gång, så har jag bestämt mig för att testa njurvänlig mat ett par veckor.

Picasso verkar ännu vara relativt välmående, han är intresserad av mat och verkar inte må illa. Och så länge som han är så här pigg så vill jag inte göra något hastigt avlivningsbeslut. Det borde nämligen göras redan i början av nästa vecka, innan jag far och hälsar på min mor. Eftersom han nu verkar gilla njurmaten, så får han äta den ett tag, och efter ett par veckor ser vi på hur han mår. Så fort han verkar börja må dåligt, kräks osv. så då får det vara nog. Men som det är nu, så verkar han vara nöjd.

Det är naturligtvis ingen längre tid som vi har kvar, men som sagt så tycker jag att han verkar för välmående för att avlivas omedelbums. Alltså avvaktar vi.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Vad tråkigt med kissen :(

Skönt att han verkar må ok än så länge i alla fall! *kram*

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Men åh, jag har inte kikat in här på ett tag och så får jag läsa det här jobbiga om Picasso! Jag förstår precis hur jobbigt du har det, för jag har varit där själv, fast då var det för långt gånget för att de skulle kunna göra något för min lilla kisse.
Så det är ju positivt att han ändå verkar ganska pigg och att dietmaten kan hjälpa ett tag. Hur det än slutar nu hoppas jag att det kommer att kännas bra för dig och jag håller verkligen alla tummar för att allt går bra för din mamma!
Kramar från mig.

-Anne- sa...

Tack, Johanna och Helena.

Jo, än så länge verkar han må ok, vi får se hur länge det fortsätter så här. Ett problem är ju att han aldrig gillar äta samma mat en längre tid, och det finns inte så många varianter av dietmaten...