torsdag, november 20, 2008

Fy fan vad trött man blir...

... på vuxna människor som är kinkiga med maten.

I helgen samlades ett gäng på fyra gamla vänner i Helsingfors, och vi var bland annat ute och åt på en pastarestaurang. Jag höll på att få nippor av att två personer var så himla kinkiga med vad de kunde äta. - Inte vitlök (ok, det kan jag förstå att alla inte gillar), inte pesto, inte mozzarella, inte nötkött, inte bacon, inte fisk, inte svamp osv. osv. "Gud så svårt det är att hitta något ätbart..." Aarrggh!

Jag har full förståelse för människor som är noga med vad de äter pga allergier eller att de är vegetarianer, men när det enbart är kinkighet, så då har jag svårt för det. Det värsta är att vissa blir värre med tiden...

Och dessutom tycker jag att om man är hemma hos någon och blir bjuden på mat så ska man som vuxen tamejfan äta vad man blir bjuden!

Jag skulle gärna ordna middagar för vänner då och då, men tycker det blir för jobbigt när man måste tänka på vad var och en är villig att äta. Suck.

Inga kommentarer: