tisdag, augusti 01, 2006

Jeremy Irons som Snape!

Nu kan jag dö lycklig: jag har sett två av mina brittiska favoritskådisar spela min favoritfigur ur Harry Potter-böckerna.


Alan Rickman är ju superb som Severus Snape i filmerna! Han gör filmerna intressanta även ur en vuxen kvinnas synvinkel ;-).
En annan favoritskådis med en torr brittisk charm är Jeremy Irons *drömmande suck*.

I går stötte jag på följande klipp på You Tube: En Comic Relief-parodi av Harry Potter, med Jeremy Irons som professor Snape. Han skulle nog kunna vikariera för Rickman om så skulle behövas. I klippet medverkar även andra bra skådisar, som t.ex. Jennifer Saunders och Adrian Edmonson.
Det är faktiskt en ganska slående parodi - de ursprungliga Potterfilmerna har ju massor av utmärkta skådespelare som har alltför lite repliker...

Inga kommentarer: