fredag, augusti 04, 2006

Dåliga förlorare göre sig icke besvär

Gud så trött jag blir på dåliga förlorare!
Jag har fastnat för betapet (http://www.betapet.com), och har spelat en hel del matcher med varierande framgång.
Tidvis stöter man på så himla dåliga förlorare - sådana som sticker utan att ge upp spelet, så man måste sitta och vänta ut tiden, eller tråkmånsar som blir så sura att de inte ens har hyfs att tacka för matchen, utan sticker så fort den är slut. Ouppfostrade tölpar!

Och medans jag är inne på ouppfostrade tölpar, så måste jag ta upp en hemskhet jag råkade ut för häromdan: Jag promenerade hemåt från stan i godan ro, glatt bärandes på mina nyinköppta Black Adder-dvd:n. Det är rea på gång, var in och köpte även AbFab dagen efter. Ja, och så kunde jag inte låta bli att köpa Love, actually, fastän det är en romantisk komedi. Har hört att den är bra, och dessutom är flera av mina favoritskådisar med: Alan Rickman, Colin Firth, Rowan Atkinson... bara Jeremy Irons ännu skulle varit med, så skulle min brittskådisfetisch blivit stillad.

Men för att återgå till själva storyn: vandrade alltså hemåt, och plötsligt skådar jag något underligt: nån gubbe sitter hukad på trottoaren. Min blick vandrar nedåt: gubbens byxor är nere - näe jävlar, det ligger en skitkorv på trottoaren! Eftersom jag verkar ha lång tändning fattade jag inte i det skedet att titta bort, utan min blick vandrade åter uppåt och skådade nåt alldeles horribelt: gubbjäveln sket ännu! Urk! Vid det laget började den chokladbit jag gick och sög på smaka obehagligt. Chockad, förblindad och okapabel till att göra något annat promenerar jag stilla förbi gubben...

Jag menar - herregud, kunde gubben inte hålla sig, det finns ju allmänna toaletter! Och dessutom fanns det buskar i närheten, men nej - på trottoaren skulle det skitas! Det är ju straffbelagt att urinera på gatorna - hur stora böter skulle han månne fått för den enorma korven? Vet inte om någon kom för sig att ringa polisen för att plocka undan typen - det var nog någon som inte var alltför nykter. På polisstationen skulle de säkert haft dasspapper att ge honom.

Allt får man då se... jag är skadad för livet.

Inga kommentarer: