fredag, september 08, 2006

Storleken spelar roll

Är på jakt efter en svart baströja - trikå eller stickat, whatever.
Gick till HM i hopp om att hitta nåt lagom billigt som skulle passa min budget. Jovisst, hittade några bra kandidater - men ack och ve - storlekarna gick från 32 till 38!! Det är ju oerhört enerverande när man själv är en 40/42. Även om jag skulle gå ned några kilo så skulle jag aldrig få plats i en överdel i storlek 38 utan att det skulle se vulgärt ut, inte med de här formerna. Upptill minskar jag aldrig tillräckligt. Zara är en annan klädkedja som inte verkar ha kläder i rediga storlekar - vissa verkar vara gjorda för anorektiska småpojkar - platta och pinnsmala.

På tal om storlekar - jag är oerhört trött på att se troskanter och magfläsk. Jag som trodde att korta tröjor och låga byxor redan var passé... men de senaste dagarna har jag nästan förblindats av horribla utstyrslar. Jag vet, alla har inte perfekta kroppar, jag är ju själv ett exempel på det - men jag vet också bättre än att klä mig i vissa kläder bara för att andra gör det. Våga vägra trender, säger jag bara.

Inga kommentarer: