tisdag, september 26, 2006

What the...???

Nä fy sjutton! Vad har hänt med min vikt? Höll på att trilla av vågen i morse av rena förskräckelsen. Nå visserligen vet jag av gammal erfarenhet att jag brukar gå upp i vikt när jag är stressad, eftersom jag då brukar tappa kontrollen över ätandet. Men det är ändå en chock att se det i siffror.

Näe, nu måste något göras, nu lovar jag såhär offentligt att ta mig själv i nacken och återgå till det sunda levernet. Håller jag på såhär tills min avhandling är färdig, så måste jag köpa super size-kläder! Problemet med att försöka hålla vikten när jag är stressad och har mycket att göra är att jag då ofta inte skulle ha lust att ställa mig i köket och pyssla. Har tappat lusten att handla mat också för den delen. Och fy sjutton för att diska efter matlagningen! Och det måste man ju för att man ska få plats att laga mat nästa gång... suck... JAG VILL HA DISKMASKIN!!! Och kock. En trevlig au pair-kille, kanske?

Sjutton också att jag fick så mycket äpplen av M:s föräldrar, jag är ursugen på att baka äppelpaj. Visst kan man ju äta en liten bit paj då och då, men när man har en hel paj i kylen, så är lockelsen stor att gå och ta sig en bit, och en till... Måste bjuda hem mycket människor så allt blir uppätet på en gång.

Snart måste jag gå och äta lunch, annars spökar tanken om pajen i mitt huvud resten av dagen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh, skoj!!! Ja, du är sååå välkommen tillbaka! Jag ska ta en kik på din sida med här nu! =) *kram*