måndag, oktober 30, 2006

Teknikproblem

Jaha, så visade det sig att min nya TV inte var så bra i alla fall. Den har fel på ena högtalaren, och vissa ljud låter riktigt illa. Ett tag trodde jag att jag bara inbillar mig, men nu konstaterade även M att allt inte stämmer.

Firman jag köpte den ifrån gav mig alternativen att byta ut den mot en ny eller skicka den till en reparationsfirma. När jag ringde dit så fick jag veta att beroende på tillgången på reservdelar (som måste hämtas från Sverige eller ännu längre ifrån) så kan det ta upp till 3 veckor innan apparaten är fixad. Alltså byter jag ut den, det går mycket snabbare. Vi får hoppas den nya är felfri, annars får jag fnatt.

Tänk att det är så mycket fel i nya elektriska apparater. En vän till mig köpte nyligen också en LCD-TV, och hans problem var att när den hade blivit uppvärmd började ha för sig ett knäppande läte. Han bytte ut den mot en ny, som också lät - vilket försäljaren också höll med om att den inte borde göra, så den saken är ännu under utredning.

I går kväll var det traditionell filmkväll hos J (som har en stoor plasma-tv UTAN PROBLEM =), det är nästan biokänsla där...) och såg en jättebra film: Secuestro Express handlar om kidnappningar i Latinamerika. Kidnappningar är visst ett jättestort problem där, och det beror på de enorma sociala skillnaderna. Fattiga kidnappar rika för att göra snabba pengar, men det är visst sällan de kidnappade klarar sig levande ur det hela. Mycket sorgligt.
.

Inga kommentarer: