söndag, oktober 29, 2006

Konstigt ljusfenomen

Jag vaknade vid halv ett-tiden och hade nästan lite dåligt samvete för att ha sovit så länge. Men efter ett tag kom jag ihåg att jag inte ställt om klockorna än - alltså var det ju bara halv tolv.

När jag gläntade på gardinerna såg jag ett konstigt ljusfenomen - men det var ju gamla goda solen som efter en lång tids frånvaro åter visat sig. Så underbart uppiggande! Nu blev till och med Pico intresserad av att gå och sitta på balkongen - han har också verkat lite hösttrött de senaste dagarna. Lite solterapi är bra för både folk och fä.

Nu ska det skrivas lite och på kvällen bär det iväg till vår traditionella filmkväll. Idag ska jag bryta min snabbmatsstrejk och köpa med mig en Bombay chicken från Hesburger. Vi får se hur det smakar.

Så här blå är himmelen här (visserligen fotograferat genom ett skitigt balkongglas):



Inga kommentarer: