måndag, oktober 16, 2006

Vanitas vanitatum

Under helgen såg jag en notis om att apoteken i Norge nästan sålde slut på hemorrojdsalva, eftersom nån kosmetolog eller liknande hade sagt att det är bra mot rynkor, ringar under ögonen eller nåt i den stilen. Och naturligtvis blev det rusning till apoteken. Det är i alla fall vad det stod i tidningen.

Men herregud alltså! Hemorrojdsalva i ansiktet! När jag började blogga gjorde jag ett beslut om att inte blogga om mina eventuella hälsobesvär, men nu måste jag göra ett undantag. Jag ber om ursäkt. Jag har använt hemorrojdsalva - dit det är menat, alltså. Och jag måste ju säga att det kan liknas vid att ha en ispinne uppkörd i röven! (Kylande menthol i salvan) Så det skulle aldrig falla mig in att kladda det i ansiktet - allra minst under ögonen! Herregud, jag kan riktigt inbilla mig hur huden dras ihop...huvva!

Näe, nån gräns på fåfängan får det ändå vara...

Inga kommentarer: