lördag, februari 17, 2007

Doftpresentationer

Gothiqua utmanade sina läsare att berätta om sina favoritdofter.
Jag har en viss svaghet för parfymer, och har en del flaskor stående i badrummet. Kanske jag borde tömma en flaska innan jag köper en ny, men jag gillar omväxling, och dessutom måste jag ju ha skilda vinter- och sommardofter.

Mina vinterfavoriter är mitt senaste inköp, F by Ferragamo, Thierry Muglers Alien och gamla goda Diesel Zero plus feminine.
Sommarfavoriter just nu är i sin tur Sergio Tacchinis Donna och Escadas Rockin' Rio.



Jag brukar vara rätt nöjd med mina parfyköp, men i fjol köpte jag Elizabeth Ardens Provocative Woman, och den har jag inte varit så förtjust i. Den funkar inte riktigt på mig.

Dofter som jag gått och snusat på och eventuellt skulle vilja köpa är bl.a. Lancomes Hypnose och Guccis Envy.

Det om dofter. Nu ska jag fortsätta att se på Finlands melodifestivalfinal. Hur kommer det månne att gå?

Inga kommentarer: