söndag, februari 18, 2007

Eftersnack, del II

Så är det klart, Finlands bidrag till ESC är åter igen en rocklåt: Leave me alone med Hanna Pakarinen. Ett mycket bra val, tycker jag, låten var min favorit i Finalen.

Hanna är en f.d. truckförare som vann den första finska idol-tävlingen för några år sedan. Jag gillar hennes röst och dessutom är hon karismatisk.

Låten går att se och höra på här. Länkarna längst ned: "Katsele kappale" = se på låten
"Kuuntele kappale"= lyssna på låten.

Men vem var det egentligen som röstade i svenska Melodifestivalen igår? Det var helt konstiga låtar som gick vidare. Borde inte Nanne gått till final? Och vad sjutton har hänt med Sebastians hår? Han som såg så trevlig ut i idol-finalen när han var relativt långhårig...

-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller inte med om det där med Melodifestivalen, tycker inte att Nanne borde gått till final. Tvärtom tycker jag att det är skönt med lite annorlunda låtar även i svenska melodifestivalen, och Sebastians låt var ett bra exempel på sådant. Däremot så håller jag med om att han såg snyggare ut med längre hår! :)

-Anne- sa...

Jag tycker själv inte så mycket om sådana där (enligt min mening) Beatles-influerade låtar, men svenskarna verkar gilla sånt. Det var ju en sån låt med i kampen om vinsten i fjol också.