måndag, februari 19, 2007

Tjejsnack vecka 8

Veckans tjejsnack handlar om sömn.

· Vad har du på dig när du sover?
För det mesta har jag ingenting på mig - mitt täcke är så tjockt o varmt att det inte behövs. Om det är riktigt kallt eller jag har vänner som övernattar så använder jag siden- eller flanellpyjamas. Jag gillar inte nattlinnen - de åker alltid upp och hamnar nånstans kring halsen...

· Hur sover du helst? (på sidan, ryggen etc)
Gillar halv fosterställning - på sidan med ena knät uppdraget och andra benet rakt. Men tyvärr så brukar jag för det mesta hamna på rygg när jag somnat - och då snarkar jag...

· Hur många kuddar har du i sängen?
Två. En anatomiskt formad, typ Tempur-kudde åt mig själv, och en tjockare kudde åt M. när han sover över.

· Kommer du ihåg vad du drömmer på nätterna?
Ibland. I natt drömde jag en konstig dröm om att jag var Harry Potter och skulle gå på vännen Ron Weasleys begravning... konstiga saker... jag har visst fått en överdos HP efter att ha läst tre böcker i rad.

· Har du drömt "sann-drömmar" någon gång?
Det vill jag inte minnas att jag har gjort. Angående drömmen jag berättade om ovan, så har det ju
ryktats om att två personer kommer att dö i den kommande sista HP-boken. Om den ena visar sig vara Ron så har jag säkert haft min första sanndröm. =)

Inga kommentarer: