söndag, mars 18, 2007

I valet och kvalet

Det är riksdagsval här i Finland idag.

De senaste dagarna har jag försökt bestämma mig för vem jag ska rösta på. Det är ingen lätt sak, det. När man väl bestämt sig för parti, måste man ju ännu bestämma vilken representant man ska rösta på. Suck och stön.

I natt drömde jag om valet, om olika representanter och om den kommande valvakan - så traumatiserande är det att leva i en demokrati. ;-)

Nu har jag slutligen bestämt mig för vem som ska få min värdefulla (?) röst, men nu ser det ut att vara snöstorm ute! Visserligen vore det helt passligt att ge sig iväg till vallokalen nu, för då kanske man slipper köa om andra röstare förhoppningsvis väntar på att ovädret ska ta slut. Ja, jag borde nog ge mig iväg snart.

Medborgarplikten kallar.

Inga kommentarer: