lördag, april 14, 2007

Förberedelser...

Nu har jag försäkrat mig om att jag kommer att kunna läsa den sista Harry Potter-boken genast då den kommer ut. Gjorde en förhandsbeställning på Akademen idag.

På flera ställen kommer bokaffärerna ha nattöppet så att de ivrigaste fansen kan få sina exemplar redan kl. 02:01 finsk tid, då boken släpps. Jag tror inte jag kommer att vara så het på gröten att jag skulle ge mig ut mitt i natten - om jag inte är på väg hem från nån krog, då... Inte skulle jag orka sätta mig och läsa då heller. Fast naturligtvis så har ju sådana här tillställningar sin egen stämning som skulle kunna vara kul att uppleva - t.ex. så ser bl.a. Akademen i Helsingfors ut att ha servering av nån "trolldryck"...

Den saken är då säker att jag tänker akta mig för att besöka några Harry Potter-forum innan jag läst ut boken. Man vill ju inte förstöra spänningen genom att stöta på spoilers.

Inga kommentarer: