fredag, maj 11, 2007

ESC-funderingar, del 3

Några ord om gårdagens semifinal:

Jag var imponerad av scenen och screenen - det var faktiskt jättesnyggt. Och värdparet klarade sin uppgift bättre än väntat. Bra!

Det var till en stor del "rätt" låtar som gick vidare till final, MEN: Hur kommer det sig att Cyperns låt föll bort? Jag var bergsäker på att den skulle gå vidare.

Jag har ännu inte bestämt mig för vilken min favoritlåt är. Jag måste lyssna på alla finallåtar en gång till innan jag ger min röst. Jag återkommer.

Det verkar vara mycket roliga ESC-evenemang på gång i Helsingfors nu. Synd att man inte bor där. (Det är första gången jag önskat det, annars skulle jag inte vilja flytta dit.)

2 kommentarer:

Mie sa...

Och jag som missar alltihopa! Jag ska lyssna på Sahara Hotnigts på lördag i stället!

Du kan väl hålla den ena tummen för the Ark åt mig?

-Anne- sa...

Mie: Visst, en tumme är alltid reserverad för The Ark!