söndag, maj 13, 2007

Ett sista inlägg om ESC 2007

Nightwish: Wishmaster

Jaha, så var det över då. Och för en gångs skull kan jag säga att rätt låt vann. Stark låt, stark röst, utan några krumelurer.

Nog märktes det tydligt att grannar röstar på grannar, såväl i skandinavien som i de östligare länderna. Tyvärr så har vi nordbor för lite grannar, så det skiter sig där. Men det var ju lite oväntat att det skulle gå SÅ dåligt för Sverige. Och nog hade jag tippat Finland en lite bättre placering också.

Showen var mycket lyckad, tyckte jag. Scenen med jättescreenen var som jag tidigare konstaterat imponerande snygg. Och många av finallåtarna som jag bara sett på video förut verkade mycket intressantare live. Och herregud, jag lät mig nästan ryckas med av Ukrainas discoboll/julstjärna/teletubby-hybrid!

Jag undrar om andra än finnar fattade det roliga med Krisse (tjejen i rosa blåsa...) Hon är ju en väldigt populär komiker här i Finland, men jag är personligen inte så förtjust i hennes blondin-humor. Och jag misstänker att humorn nödvändigtvis inte gått hem i utlandet.

Hur som helst så hade vi en kul kväll, jag och två vänner. Vi såg på gamla ESC-framträdanden innan finalen, drack schlager-drinkar och åt gott. Sen drack vi lite till.

Men nog hade det varit kul att vara i Helsingfors ändå...

Inga kommentarer: