lördag, maj 12, 2007

May we have your votes please...

Johnny Logan: Hold me now

Nu har jag bestämt mig för vilka poäng jag skulle vilja ge bidragen (har följt reglerna och inte tagit med Finland):

1 point - Latvien (Låten skulle kunna vara helt bra i sin genre, om de bara skulle sjunga bättre)
2 points - Ukraina (Inte för att jag gillar hemskheten, men jag har gått omkring och nynnat på låten i flera dagar nu.)
3 points - Georgien (Först tyckte jag inte om låten, men den växer med tiden. Lite Björk/Kate Bush-stuk...)
4 points - Tyskland (Jag gillar swing)
5 points - Turkki (För att den får det att rycka i benen)
6 points - Moldova (Gillar den här fortfarande, men inte lika mycket som i början. Tjejen borde annars få lite stylinghjälp)
7 points - Bulgarien (Den här vill jag dansa till...)
8 points - Sverige (Sorry. Jag gillar The Ark jättemycket, men den här låten räcker bara inte till. De har gjort så mycket bättre.)
10 points - Vitryssland (Det är nåt med den här låten som fängslar mig...)
12 points - Serbien . Kanske lite konservativt av mig att rösta på en traditionell schlagerballad av balkansorten, men den är bara så mäktig.

Nu måste jag fortsätta förberedelserna i köket. Trevlig schlagerkväll!

Inga kommentarer: